023-3690000 support@webalist.eu

Wil je gewoon meteen je kadootje ontvangen, zonder verhaal? Prima, klik hier.

Als je het wel wil lezen, hier is het:

Ik heb je gemist het afgelopen jaar. 12 jaar lang heb ik keihard gewerkt om een mooi bedrijf op te bouwen dat zelfstandig kon groeien. Met (diep) vallen en opstaan is het uiteindelijk gelukt, misschien nog niet perfect, maar ik had wel ruim voldoende vertrouwen in het team en daarom besloot ik in de zomer van 2016 een “sabbatical year” te houden.

Dat was super!

Voor drie maanden……

Daarna ging het weer enorm kriebelen, het succes had me zoveel energie gegeven dat ik het niet meer kwijt kon in de kinderen naar school-, tekenles-, drummen-, tennissen-, dansen- en speelafspraakjes te brengen, te koken, lang vergeten hobbies opnieuw op te pakken, naar het strand, fietsen en naar pretparken en natuurlijk uitgebreid-, lang- én vreselijk “offline” op vakantie te gaan.

De voldane rust en het volle gezinsleven in de eerste maanden bleef, maar er kwam langzaam een niet te stoppen behoefte op om meer voor de wereld te doen. Ik wist al welke impact ik kon hebben, waarom zou ik daar dan nu (tijdelijk) mee stoppen? Net nu het zo goed ging, nu alles voor elkaar was? Nu ik mijn handen vrij had?

Ik besloot een stap te zetten naar meer impact. Een appje naar Nisandeh was voldoende om zijn nieuwsgierigheid te wekken: ik had ideeën en hij had blijkbaar ideeën waarbij hij al vaker aan mij had gedacht maar niet uitgesproken, OK. 1 + 1 = 3

Een maand later zat ik bij hem op het terras bij zijn prachtige huis op het Paradijselijke Canarische eiland Tenerife. Ik bedacht dat het voor een uurtje zou zijn (ik had wel voor de zekerheid een week geboekt, je weet nooit wat het universum te geven heeft) en het werden prompt 5 geweldige en inspirerende dagen, voor allebei. Naast hard werken deden we lange hikes in de adembenemend mooie bergen en bezochten we de prachtigste uithoeken van het eiland.

Lees verder onder deze foto’s

Ik zal je het lange verhaal besparen, maar aan het eind van de week hadden we een volledig uitgewerkt businessplan en hadden we een aantal businesspartners en zijn team ter plaatse gemobiliseerd om dit idee uit te voeren: een businesseducatieplatform voor ondernemers.

We gaven onszelf drie maanden de tijd om versie 1 te bouwen. En…..ACTIE!

3 maanden later was het zogenaamde “working prototype” klaar om te lanceren en dat deden we dus ook, middels een evenement gevolgd door enkele marketing-‘funnels’ die uiteindelijk leidde tot de eerste (bijna) 1.000 leden.

Van deze eerste omzet betaalden we het personeel en de partners die hadden meegebouwd en bouwden we de tweede versie van het platform: nieuwere technologie, meer mogelijkheden en vooral: het werd mogelijk een ongelimiteerd aantal gebruikers toe te voegen.

Het businessmodel dat we hadden gekozen werkte echter niet zoals we hadden bedacht.

De euforie van de eerste lancering was gezakt, shit….

Bleken we toch in de oude valkuil getrapt te zijn: we waren verliefd geworden op ons product, en waren de doelgroep uit het oog verloren….dom, dom, dom…

Terug naar de tekentafel dus….en vooral: naar de (potentiële) gebruikers!

Die waren unaniem: “wij willen geen platform met allerlei losse video’s, de kracht van de trainingen zit in de structuur en volledigheid, we willen de volledige trainingen” en ik geef ze geen ongelijk, ik zou dat zelf ook veel liever gehad hebben, al was het maar als naslagwerk, ik zou daar zonder problemen een paar duizend euro voor neertellen. Als je weet waar ik het over heb zal je het vast met me eens zijn.

Te vaag? Geen idee waar ik het over heb?

OK, voor de volledigheid: in de loop der jaren heb ik volgens mijn boekhouder een dikke € 60.000,- uitgegeven aan trainingen bij Open Circles Academy op het gebied van business, personal development en financial IQ. Volgens dezelfde boekhouder hebben deze trainingen gezorgd voor meer dan 10x deze investering in EXTRA omzet in vergelijking met alle jaren daarvoor. En ik weet dat het heeft gezorgd dat ik mijn sabbatical year kon nemen terwijl mijn bedrijf bleef groeien (dat is misschien nog wel het allerbelangrijkste resultaat van de uitgave aan de trainingen).

Een aardige Return On Investment, toch?

Maar als mijn droom is dat iedere ondernemer deze educatie moet kunnen krijgen, dan moet elke ondernemer dus in de gelegenheid zijn om € 60.000,- uit te geven aan trainingen….ik hou van groot dromen, maar dat gaat niet (zomaar) werken natuurlijk…en voor de transparantie: ik had in het jaar 2010 absoluut nooit gedacht om OOIT € 60.000,- uit te geven aan educatie. Ever.
Mijn eerste uitgave was denk ik € 4.000,- en ik betaalde het met plezier omdat ik vertrouwen had in Nisandeh als coach en mentor.

We bedachten dat elke serieuze ondernemer wel € 3.500,- moest kunnen betalen (10% op een jaaromzet van € 35.000,-). Daar is het idee voor dit platform ook op gebaseerd en het wordt zelfs nog ietsje beter…dus mis het niet, want de nieuwe crowdfunding campagne met alle extra’s die half november start is eenmalig en de unieke perks zijn beperkt in oplage.

Met deze crowdfundingcampagne financieren we een derde platform (versie 3.0) met ALLE 15 grote trainingen erin en handige functionaliteiten voor de gebruikers, het systeem waar ik van gedroomd heb en wat ik zelf dagelijks zou willen gebruiken.

Ik hou je dus zeker op de hoogte, dat zie ik als mijn plicht omdat je in mijn netwerk zit.

Zoals beloofd heb ik ook een kadootje voor je meegenomen uit Tenerife.

Het kost je niets en ik heb het samen met Nisandeh en het team op Tenerife bedacht en gemaakt, speciaal voor jou.

Klik hier om je kadootje te ontvangen.

Ik ben ook nog benieuwd naar jouw verhaal van het afgelopen jaar: wat waren jouw grootste successen? Welke grootste uitdagingen heb jij overwonnen? Deel en inspireer andere ondernemers, we hebben het nodig!

Ik wens je alvast een geweldig succesvol 2018.
En ik zou het heel leuk vinden om je te ontmoeten als ik terug ben, in ons nieuwe kantoor.

Merijn

PS: Vergeet niet je kado in ontvangst te nemen, je vind het hier.

Blueprint

zes stappen

Share This