023-3690000 support@webalist.eu

Ik start met een nieuwe website. En toen? Een veel voorkomende vraag. Is het niet aan ons, dan wel aan jezelf. En niet alleen van mensen die voor het eerst met een website starten. Want de echte vraag is: “Wat voor doel heeft de website”?

Wil je bijvoorbeeld:

  • Grotere naamsbekendheid?
  • Meer omzet?
  • Goed vindbaar zijn voor klanten?
  • Nieuwe klanten werven?
  • De wereld verbeteren
  • Visite kaartje van je organisatie?
  • Als medium om met klanten te communiceren?

Er zijn genoeg redenen. En daar moet je nu juist beginnen. Want je doel bepaald de functie van de website.
De volgende 7 tips helpen je daarbij

  1. Het begint met de juiste “mindset”.
    Zorg ervoor dat je een reden hebt om te willen bijdragen aan de ontwikkeling en het succes van een ander. Als je weet waarom je dingen doet, dan zal dat ook duidelijk worden uit je teksten of afbeeldingen. Onze reden om te delen is bijvoorbeeld dat wij geloven in de kracht van samenwerking. We willen jou als klant verwennen op online communicatie gebied.
  1. Inleven in je lezer
    Probeer je niet alleen in te leven in je lezer, maar durf ook je eigen ideeën eens los te laten. Lees je eigen tekst op een later tijdstip alsof je een ander bent of vraag een ander het voor je te lezen. Komt het vriendelijk en uitnodigend over? Is het waardevol genoeg voor je lezer? Vaak kun je er nog dingen aan verbeteren.
  1. Signaleer problemen van je doelgroep
    Probeer tegemoet te komen aan de vragen en problemen die je hoort wanneer je goed naar je doelgroep luistert. Wanneer je oplossingen aanreikt voor mogelijke problemen bij je doelgroep voelt de lezer zich aangesproken, maar ook sneller begrepen en gehoord.
  1. Stel vragen
    Als je vragen stelt aan de lezer, zal de lezer actiever met jouw tekst bezig gaan. Het brein van de lezer probeert automatisch antwoord te geven op gestelde vragen, waardoor ook een gevoel van interactie en communicatie ontstaat.
  1. Deel je kennis
    Vertel de lezer wat je weet en geef waardevolle informatie. Wees daarin niet te terughoudend, maar blijf wel nieuwsgierig naar de wensen van de lezer.
  1. Vraag, ontvang en verwerk feedback

    Customer Satisfaction , Clipping path , 3d render

    Waardeer het als iemand je feedback geeft, ook al komt het soms kritisch over. Gebruik het om je eigen website beter te maken, de lezer voelt zich ook gehoord en ziet ook dat er begrip en dankbaarheid is voor de feedback. Waardoor een lezer sneller geneigd zal zijn je nog eens van feedback te voorzien.

  1. Gebruik testimonials
    Testimonials van tevreden klanten maken de afstand tussen jouw lezer en jouw onderneming kleiner. Doordat de lezer zich kan identificeren met de uitspraken van de tevreden klant, zal hij of zij ook sneller geneigd zijn contact op te nemen. Er zijn immers velen voor hem of haar die dat al gedaan hebben.

Start met deze punten en de invulling van je website is een stuk dichterbij.

Heb jij zelf nog tips hier aan toe te voegen (want er zijn er meer), stel ik het erg op prijs als je ze hieronder aangeeft en deelt met ons en alle andere lezers.

Share This